Novice

24.01.2020

Test: Kia XCeed (ročni menjalnik): Stvar okusa in uporabe
www.tehnozvezdje.si, 23.01.2020

XCeedove glavne prednosti:
•    Trendovska oblika in obvladljiva velikost
•    Solidno prostora v kabini in prtljažniku
•    Dober infozabavni sistem
•    Presenetljivo neSUV-jevska vožnja

Odločitev za ročni ali samodejni menjalnik je vse bolj pogosto na meniju kupcev avtomobilov in več povezana samo s prestavljanjem. Pri znamki Kia, pa tudi kakšna druga ima podobno politiko, je z »avtomatikom« povezana še določena tehnološka oprema.

Novi XCeed sem že opisal v različici DCT, vozil pa sem tudi izvedbo z enakim motorjem in opremo, vendar s šeststopenjskim ročnim menjalnikom namesto sedemstopenjskega samodejnega. Tule so vtisi o razlikah, prednostih in slabostih enega in drugega.

Sedemstopenjski avtomatik oz. DCT za seboj potegne več postavk na seznamu opreme. V prvi vrsti radarski tempomat, pa še z njim povezane ustavljanje v zastojih, ohranjanje avta na voznem pasu, samodejno pospeševanje med prehitevanjem in način vožnje ter nepovezan hitri polnilnik USB. XCeed s klasično ročico menjalnika in pedalom za sklopko je sicer enak, razlika je samo v vožnji, ki po eni strani zahteva nekaj več spremljanja dogajanja in »dela«.

Za XCeeda sem že napisal, da so z njegovo obliko in merami dobro zadeli. Je ravno toliko višji, da je vstopanje lažje in preglednost boljša, a še vedno dovolj nizek, da ni kombijevskega občutka. Avto je po višini nekje na ravni povišanih izvedb kombilimuzin oz. karavanom (denimo Fieste ali Focusa Active in podobnih). Interier je v veliki meri enak kot pri klasičnem in karavanskem Ceedu, še največjo razliko tako vizualno kot uporabnostno naredi širši osrednji zaslon infozabavnega sistema. Zaradi prirastka dveh palcev oz. petih cm pri diagonali, je lahko na njem več vsebine, dve ali celo tri »aplikacije« naenkrat.

Glede materialov in ostalega je vse enako, tako da notranjost daje kar dober vtis, ni pa najbolj razburljiva. Razlika je še v prtljažniku in naslonjalu zadnje klopi. Prvi ima v tej izdaji nekaj čez 400 l prostornine, naslonjala pa je mogoče podirati v razmerju 40:20:40 (pri najvišji opremi Stream), s čimer je mogoče ustvariti zelo uporabno luknjo za prevoz daljših stvari (smuči, palic, letev, …), če le niso predolge. Prostorskih čudežev ni, je pa XCeed vseeno bolj uporaben od običajnega, a hkrati ne dosti večji ali težji za manevriranje.

Če nič drugega, najnovejša pridobitev v družini Ceed ponuja najboljšo vožnjo od vseh, pa tudi eno boljših pri tej znamki sploh. Višje postavljene Kie so namreč pogosto stresale potnike čez luknje in grbine, tokrat pa je blaženje nastavljeno veliko lepše. Pa tudi kompromis med udobjem in dinamiko je kar soliden, saj avto ponuja nekaj povratnega občutka vozniku, vsekakor veliko več kot karavan, nagibanja skozi ovinke pa je minimalno.

Za 1,4-litrski štirivaljnik lahko najdem tako pohvale kot kritike. Teče lepo, kar v dobi tresočih in glasnih trivaljnikov že malo pogrešam, pa tudi solidno hiter je XCeed z njim. Nima pa odločnih pospeškov in doziranja turbopomagala, obstajajo podobno veliki in zmogljivi motorji drugih znamk, ki so bolj zanimivi za bolj športno naravnane uporabnike.


 

 

 

Velike razlike med ročnim in samodejnim

Vožnja z ročnim menjalnikom je lahkotna, četudi bi bili premiki ročice lahko za odtenek bolj gladki. Samodejni je odličen za lagodno vožnjo, opravke po mestu in podobno. Pri ročnem menjalniku ni voznih načinov, kar je po svoje logično, saj različni najbolj spreminjajo prav obnašanje menjalnika DCT, kakšnih razlik v trdoti volana ali podvozja pa nisem zaznal, tudi na podajanje moči motorja ne vem, če kaj dosti vplivajo. Veliko je torej odvisno od tega, kaj voznik pričakuje od avta in na kakšnih cestah ga najpogosteje uporablja. Za mestno premikanje in prevažanje otrok do šole bi vsekakor imel avtomatika. Če bi se vozil v službo čez kakšne hribe, bi zagotovo izbral ročni menjalnik. A kdo drug bi ravno v tem primeru storil obratno, ker ne bi hotel ves čas telovaditi z ročico skozi ovinke. Nekaterim je to v veselje, drugim ne.

Še najbolj bi bil v dilemi, če bi največ časa preživel na avtocestah. DCT s seboj prinaša radarski tempomat in delno avtonomno vožnjo, kar se sliši super in do določene mere tudi je, pa vendar ni idealno. Z običajnim tempomatom pa je precej več dela in pri gostejšem prometu ni uporaben. Cenovne razlike je 1800 evrov, zato gre nazadnje moj glas za »avtomatika«. Vseeno ponuja več udobja in se bolje poda karakterju tega avta. Komur je v prvi vrsti pomembna dinamika, verjetno že v osnovi ne razmišlja o XCeedu. Če bi bila v ospredju čim nižja cena, pa bi najbrž ročni menjalnik izbral v kombinaciji z litrskim trivaljnikom, kar zniža ceno še za dodatnih 1300 evrov. Za večino potreb je tudi tistih 120 “konjev” dovolj. Morda pa bi šel celo na močnejši 1,6-litrski stroj, ki premore 150 kW (204 KM).

XCeed je vsekakor tudi z ročnim menjalnikom zanimiv avto, lepo kombinira slog in zadovoljevanje vsakdanjih potreb. Vseeno pa s samodejnim ponuja še nekaj več za tehnološke navdušence in je tudi primernejši za vse, ki se jim z vožnjo ne da pretirano ukvarjati, ampak hočejo moderen, trendovski in uporaben avto.

 

Za ogled originalnega članka, prosimo, kliknite TUKAJ!

Preizkusite XCeed.

 

Obvestilo

S tehnologijo piškotkov (cookies) vam omogočamo kar najboljše doživetje naše spletne strani. Podatki pridobljeni preko piškotkov so anonimni. Prosimo označite ali se strinjate z uporabo te tehnologije.

Se strinjam Več o piškotkih